Aku Hanya Lala..

~Lala yang dulunya gila~

I DON'T CARE - 2NE1

Friday, March 23, 2012

Teater 'Manusia Raja' Redux & Selamat Datang Kapitalis!!

Pementasan Teater manusia Raja Redux bermula 23 March 2012-25 March 2012 bertempat di Panggung Pelenggang Cahaya, Pusat Pengajian Seni, Universiti Sains Malaysia.



Selamat Datang Kapitalis!!


Menjenguk sebentar pengalaman seorang pelayan kaunter restoran makanan segera yang berkerja kerana terpaksa menyara kehendak individualistik diri. Peninggalan puak-puak kapitalis sedikit sebanyak mempengaruhi ekonomi, sosial dan komunikasi membuatkan dirinya berada dalam dilema. Namun dia tetap menggagahkan diri demi mengisi temolok. ‘Manusia Raja’ Redux merupakan percubaan pertama saya ber‘monologue’. Saya mengalami beberapa kesukaran sepanjang sesi latihan berlangsung kerana monologue memerlukan seseorang pelakon itu untuk berimaginasi serta menghafal skrip yang panjang. Namun, kebebasan yang diberikan oleh tuan pengarah memudahkan saya untuk mengeksplore lagi watak agar tidak kelihatan terlalu canggung di atas pentas. MRR turut memberikan saya pengalaman yang baru disamping berpeluang beraksi dengan pelakon-pelakon yang tidak kurang hebatnya di atas pentas yang sama. Terima kasih di atas tunjuk ajar kalian!! ^_^

CIK FAIZ AKMAL

No comments:

Post a Comment