Aku Hanya Lala..

~Lala yang dulunya gila~

I DON'T CARE - 2NE1

Saturday, May 12, 2012

Aku tak janjikan apa apa..

Aku tak janjikan apa apa untuk kau sentiasa jadi kawan aku..

Maaf..

Sebab bukan itu caranya untuk aku berkawan..


Aku tak janjikan puji pujian untuk kau jadi kawan aku..

Maaf..

Sebab bukan itu caranya aku tunjukkan penghargaan sebagai seorang kawan..


Aku tak janjikan yang aku akan sentiasa jaga hati kau, agar kau tak akan sakit hati dengan perangai aku..

Maaf..

Sebab bukan cara aku untuk jaga sebuah persahabatan dengan nilai kepura2an..


Aku tak janjikan yang aku akan sentiasa tolong kau bila kau susah..

Maaf..

Sebab aku manusia biasa.. Segalanya adalah terbatas.. Tak semua perkara yang aku boleh buat untuk kau..


Kalau mengharapkan ini semua daripada aku..

Maaf..

Sebab aku bukan orangnya..  


Tapi aku akan sentiasa ada sebagai kawan kau..

bukan sebab aku perlukan kau untuk sesuatu atau pun sebaliknya..

tapi sebab aku anggap kau kawan aku.. sejujur-jujurnya..

terpulang kepada kau untuk hargai kehadiran aku sebagai kawan..

aku tak kisah..

tapi walau bagaimana sekalipun..

aku tetap kawan kau (kalau kau masih anggap begitu) & bagi aku kau tetap kawan aku..

titik!


P/s : update pakai phone memang teramatlah sukarnya.. Sekian

1 comment:

  1. Kawan? ..dalam dunia ni ada banyak jenis kawan... ada yang kawan senang, kawan sedih, kawan kedua-duanya, kawan belot tapi dalam banyak-banyak kawan ada jugak yang betul-betul boleh buat kawan...

    Apa erti kawan?.. macam-macam benda yang kita hadapi... macam -macam jenis ada.. ada yang melukakan.. ada yang menggembirakan.. ada yang mengecewakan.. ada juga yang merosakkan...

    Kita perlu percaya kan kawan.. bantu apa yang boleh..

    kenapa kita? sedangkan masa tu kita cuba tolong.. kita gembira... tapi kenapa ada yang bertanya soalan yang tak patut pasal kita?

    tapi alhamdulillah... masih ada kawan yang menyokong... masih ada kawan yang membela.. dan alhamdulillah...masa yang sama..kita rasa sedih.. perit sangat bila kita tanya diri sendiri.. kenapa dengan mereka? kenapa diorang buat macam tu kat kita? adakah kita terlampau lurus sampai orang jadikan kita boneka? atau mereka yang nak bergurau tak bertempat? yang mana satu?

    Ada masa kawan boleh buat hati kita perit ...kita menangis..rasa benci..rasa dendam... tapi itu bukan kita kalau itu yang kita nak buat... itu bukan kita kalau itu yang kita simpan... jadi..kita biarkan... dan kita maafkan... tapi untuk percaya 100% seperti dulu...mungkin sukar...mungkin terlalu sukar...atau ianya sekadar memerlukan masa.. tak tahu berapa lama..

    sedangkan kita juga manusia,.. jadi...daripada kita sibuk berfikir.. daripada kita penat memikirkan masalah...baik kita biarkan saja mereka.. bukan tugas kita untuk menghukum...

    terima kasih kawan... terima kasih untuk segalanya,.. pada kawan yang melukai.. dan juga pada kawan yang banyak buat kita gelak ketawa... having you guys is one of the best part of my life...thanks for being my friend...

    ReplyDelete